Last updated on July 14, 2020
ପ୍ରକୃତ “ମୁଁ” ଯାହା ସମସ୍ତଙ୍କ ହୃଦୟରେ ବାସ କରେ, ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ସୁଖ ଏବଂ ସୁଖର ଏକମାତ୍ର ବାସସ୍ଥାନ ଅଟେ । ଯିଏ ଏହି “ମୁଁ” ସହିତ ଏକ ହୋଇଯାଏ, ସେ ଏହି ସୁଖର ଏକମାତ୍ର ଉତ୍ସକୁ ଧରିଥାଏ, ଏବଂ ସେଥିପାଇଁ କୌଣସି ଆନନ୍ଦର ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଭବ କରେ ନାହିଁ ଯାହା ବାହ୍ୟ ବସ୍ତୁର ଉପଭୋଗରୁ ଉତ୍ପନ୍ନ ।
ଏହି ପଥ ଯାହା ଏହି “ମୁଁ” ର ପ୍ରକୃତ ଜ୍ଞାନକୁ ଏବଂ ଏହା ସହିତ ଏକତାର ହୃଦୟଙ୍ଗମକୁ ନେଇଥାଏ, ତାହା ହେଉଛି ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ପ୍ରଗତିର ପଥ । ଯିଏ ଏହି ପଥରେ ଯିବାକୁ ଇଚ୍ଛା କରେ, ସେ ସ୍ୱାଭାବିକ ଭାବରେ ଆତ୍ମ-ସଂଯମତା ଅଭ୍ୟାସ କରିବା ଉଚିତ ଏବଂ ନିଜକୁ ଭୌତିକ ଭୋଗରୁ ପୃଥକ ରଖିବା ଉଚିତ୍ । ବାସ୍ତୁ ଭୋଗକୁ ବାହ୍ୟରେ ପରିତ୍ୟାଗ କରିବା, କିମ୍ବା କେବଳ ମନକୁ ଜବରଦସ୍ତ ବନ୍ଦ କରି ତ୍ୟାଗ କରିବା, ବହୁତ କମ୍ ବ୍ୟବହାର । ତ୍ୟାଗ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ମାନସିକ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ: ମନ ଏହି ପଦାର୍ଥ ଭୋଗ ପାଇଁ ଧୀରେ ଧୀରେ ନାପସନ୍ଦ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ । ଯଦି ଆପଣ ସୋହମ୍ ଧ୍ୱନିର ନିରନ୍ତର ଚିନ୍ତାଧାରାରେ ନିଜ ମନକୁ ବୁଡ଼ାଇବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବେ, ତେବେ ଏହି ତ୍ୟାଗ ସହଜ ହୋଇଯାଏ । ମନ ସୋହମ୍ ସହିତ ଏକ ହୋଇଯାଏ, ଏବଂ ତା’ପରେ ଅଜପା ଜପ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ । ଏହି ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଆମର ସମଗ୍ର ସାଂସାରିକ ଅସ୍ତିତ୍ୱ ସୁଖରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ । ଏହି ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପହଞ୍ଚିଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିର ମନ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିଯାଏ । ଏହା ସର୍ବଭାରତୀୟ ପ୍ରେମରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ହୁଏ, ଏବଂ ସେ ଏହି ବସ୍ତୁ ଜଗତରେ ପ୍ରେମ ଛଡା ଆଉ କିଛି ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ନାହିଁ ଯାହା ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ।
କେବଳ ଜ୍ଞାନେଶ୍ୱର ଏବଂ ତୁକାରାମଙ୍କ ପରି ସାଧୁମାନେ ପରମାର୍ଥ ପ୍ରାପ୍ତି ହୋଇଥିଲେ । ଯେତେବେଳେ ଅନନ୍ତ ଆନନ୍ଦର ଏହି ସ୍ଥିତିରେ ଜଣେ ପହଞ୍ଚେ, ଏହି ଜଗତ, ପରବର୍ତ୍ତୀ ଜଗତ, ସ୍ୱର୍ଗ କିମ୍ବା ନର୍କ — ଯାହା ଜଣେ ସାଧାରଣ ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କୁ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ଯନ୍ତ୍ରଣାର ଭିନ୍ନତାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଦେଖାଯାଏ — ସର୍ବଭାରତୀୟ, ସର୍ବବ୍ୟାପୀ ଆନନ୍ଦ ଏବଂ ସୁଖ ଅବତାର ବ୍ୟତୀତ ଆଉ ଅନ୍ୟ କିଛି ଉପଲବ୍ଧି ହୋଇଯାଏ । ସେହି ପର୍ଯ୍ୟାୟଟି ହେଉଛି ପରମାର୍ଥ ନାମରେ ଜଣାଶୁଣା ।
ଏହି ପରମାର୍ଥ ପାଇବା ହେଉଛି ମାନବ ଜୀବନର ଲକ୍ଷ୍ୟ, ଏବଂ ଆପଣ ଏହାକୁ ନିଜର ସ୍ଥିର ଏବଂ ସଚ୍ଚୋଟ ପ୍ରୟାସ ଦ୍ୱାରା ହାସଲ କରିପାରିବେ । ଦୁନିଆର ଯେକୌଣସି ବସ୍ତୁ ପାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସ ଆବଶ୍ୟକ । ଟଙ୍କା କିମ୍ବା ଶିକ୍ଷା ପାଇବା ପାଇଁ ଆେମ ଦୃଢ ପ୍ରୟାସ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ନୁହେଁ କି? ଆମର ପ୍ରୟାସ ସବୁବେଳେ ସଫଳତାର ମୁକୁଟ ପିନ୍ଧିଥାଏ କି? କିନ୍ତୁ ଆମେ ସେହି ଆକାଉଣ୍ଟରେ ଏହି ଜିନିଷ ପାଇବା ପାଇଁ ପ୍ରୟାସ ତ୍ୟାଗ କରୁ କି? ସେହିଭଳି, ପ୍ରକୃତ “ମୁଁ” ର ବାସ୍ତବତା ହାସଲ କରିବାକୁ ଆମକୁ ନିରନ୍ତର ଦୃଢ ପ୍ରୟାସ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଏହି ପଥରେ ସୃଷ୍ଟି ହେଉଥିବା ବିଭିନ୍ନ ଅସୁବିଧା ଏବଂ ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ହଟାଇବାକୁ ହେବ, ଯେପରି ଆମେ ସାଂସାରିକ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କରୁ ।
Be First to Comment